logo_interquality
| 28. července 2017 |
  Hledat
 add Six Sigma
       add Kontakt
   add Home page English

 

 add Six Sigma
       add Kontakt
   add Home page English

 

Top

Top

KOUČOVÁNÍ>Brain-based / Neuro-koučování

Brain-based/Neuro-koučování

Jedná se o koučink, který respektuje přirozenou cestu fungování mozku a díky tomu má koučování nejenom dalekosáhlejší a dlouhodobější výsledky, ale mnohem rychlejší je také proces učení. Brain-based neboli Neuro-koučování vysvětluje, jak a proč koučování funguje na základě neurovědného zkoumání. Tento teoretický základ byl vyvinut před více jak deseti lety, kdy byly bedlivě sledovány koučovací rozhovory, s cílem zjistit nejefektivnější způsob, jak koučovat. Dá se říci, že jde o koučování, které na příslušné, žádoucí změně spolupracuje s naším mozkem.


Brain-based koučování vysvětluje efektivní koučování skrze nahlížení do existujících teorií, mimo jiné teorie změn, teorie učení, teorie systémů, pozitivní psychologii, techniky zaměřené na řešení a další. Zatímco tyto oblasti poskytly dobrý základ při výkladu, jak a proč koučování funguje, nejucelenější vysvětlení poskytují neurovědy.
Brain-based přístup představil poprvé David Rock (zakladatel termínu Neuroleadership a spoluzakladatel Neuroleadership institutu) ve své knize „Quiet Leadership“, 2006. Právě Brain-based přístup a David Rock jsou hlavní zdroje našeho přístupu ke koučování.

Brain-based/Neuro-koučování

Jedná se o koučink, který respektuje přirozenou cestu fungování mozku a díky tomu má koučování nejenom dalekosáhlejší a dlouhodobější výsledky, ale mnohem rychlejší je také proces učení. Brain-based neboli Neuro-koučování vysvětluje, jak a proč koučování funguje na základě neurovědného zkoumání. Tento teoretický základ byl vyvinut před více jak deseti lety, kdy byly bedlivě sledovány koučovací rozhovory, s cílem zjistit nejefektivnější způsob, jak koučovat. Dá se říci, že jde o koučování, které na příslušné, žádoucí změně spolupracuje s naším mozkem.


Brain-based koučování vysvětluje efektivní koučování skrze nahlížení do existujících teorií, mimo jiné teorie změn, teorie učení, teorie systémů, pozitivní psychologii, techniky zaměřené na řešení a další. Zatímco tyto oblasti poskytly dobrý základ při výkladu, jak a proč koučování funguje, nejucelenější vysvětlení poskytují neurovědy.
Brain-based přístup představil poprvé David Rock (zakladatel termínu Neuroleadership a spoluzakladatel Neuroleadership institutu) ve své knize „Quiet Leadership“, 2006. Právě Brain-based přístup a David Rock jsou hlavní zdroje našeho přístupu ke koučování.

media

 

media

 

Zaregistrovat se | Přihlásit se